Thursday, June 3, 2010

Tentang Israel...

Baru-baru ni, suma tau kan, negara haram Israel serang kapal misi kemanusiaan ke Gaza. kapal Mavi Marmara. Yg len aq x igtla...

Seluruh dunia nampaknya bangkit membantah apa yang dilakukan negara haram Israel ini. Hatta di Malaysia pun, ada yg menghantar memorandum, ada yang bakar bendera negara haram tu, ada yang melaung-laungkan JAHANNAM ISRAEL dan mcm2 lg.

     Alhamdulillah, ni satu perkembangan yang baik di pihak dunia, tapi perkembangan buruk di pihak negara haram Israel.Namun, apa yang pastinya, semasa peristiwa Isra' Mikraj, sewaktu tiba di Sidratul Muntaha, ketika itu, junjungan kita Muhammad S.A.W bersama Jibrail a.s. iba-tiba Nabi ternampak ada satu benda naik kemudian satu benda buruk.

     Lantas Rasulullah S.A.W bertanya kepada Jibrail a.s apakah itu. Maka Jibrail menjawab, yang naik itu adalah amalan orang-orang Islam dan yang turun itu adalah keputusan daripada ALLAH S.W.T berdasarkan amalan orang Islam.

     Jika yang naik itu baik, maka yang turun itu juga baik. Tetapi jika yang naik itu buruk, maka yang turun itu juga buruk.
      Teman-teman, ingat lg x, satu ketika dalam Parlimen negara haram Israel, Perdana Menterinya yang pertama (sorry, terlupa nama dia) berkata, umat Islam tidak akan menang dengan kita selagi mana sembahyang Subuhnya tidak sama seperti sembahyang Jumaat.

     Nah! Perhatikan subuh kita sekarang. Hatta di kampung akupun dua saf ja. Ada kampung dua orang ja.

BILA ISLAM BOLEH MENANG DENGAN ISRAEL???

    Jadi, apalagu tunggu, sekarang jugak kita bergerak jumpa setiap manusia beritahu mereka perkara ni. Penting!! Ingat, keputusan ALLAH ke atas dunia ini bergantung kepada amalan orang Islam.

FIKIR-FIKIRKAN....

No comments:

Post a Comment